2012-01-08

GLADIATORERNA



Gladiatorerna.
Ett favoritprogram från de tidiga åren som nu är tillbaka i TV-rutan, kan inte annat än jubla! Spänningen, engagemanget och pulsen sedan lite historiskt och sagolika inslag - det är riktigt bra TV.
Man hade ju sina favoriter bland gladiatorerna (Min var definitivt Indra eller var det Amber? Jag kan inte minnas alla namnen riktigt.. Zeke? Atlas? Izor? Python? Kobra? De var ju så himla många då men jag har för mig att jag gillade, typ, ALLIHOPA) men nu är det dags att skaffa nya favoriter - med nöje.

Jag kan påstå att jag ser programmet på ett helt nytt sätt nu, 8 år senare. Nu är det inte bara tävlingen utan också de där manskropparna! Vissa kroppsdelarna må vara överarbetade och kanske lite för uppumpade(?). Men en del andra är nästintill perfekta. Mums.

Här nedan är ett klipp med Prime. Han har bröstmusklerna och bicepsen men inte mycket magrutor - just the way I like it - fint att titta på med andra ord. Jag är inte så mycket för magrutor, de må vara fascinerade men inte mycket därtill, men något som verkligen är nomnom är de där strecken en del killar har - de som går nertill på magen och ännu mer söderut.

http://www.tv4play.se/noje/gladiatorerna?title=presentation_av_gladiatorn_prime&videoid=2124418&utm_medium=sharing&utm_source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

...Denne Prime tar (senast han testade) 150 KG i bänkpress! Wow! Riktigt beundransvärt att man orkar, har viljan och genomför sådan träning för att få så bra fysik. Vettifan om jag hade klarat av något sådant om jag vore kille eller velat vara en väldigt muskelös tjej.


Och här har vi dem; Gladiatorerna, 2012, deras alias och riktiga namn.

Damer
Amazon - arenans vackra härskarinna och förförerska. Cecilia Benjaminson. 35 år, 166 cm, 62 kg.
Bullet - arenans hårding och munläder. Christy Bacon. 30 år, 181 cm, 77 kg
Ice - arenans kallblodiga kraftpaket och isdrottning. Helene Ahlson. 31 år, 163 cm, 58 kg.
Hyper - arenans energiknippe och glädjespridare. Jannika Larsson. 29 år, 168 cm, 64 kg.
Kitsune - arenans sluga räv och principfasta krigare. Jenny Adolfsson. 29 år, 160 cm, 60 kg.
Lynx - arenans tigrinna som kämpar med klorna ute. Lina Eklund. 29 år, 164 cm, 64 kg.
Athena - arenans godhjärtade moder och krigarkvinna. Magdalena Kowalczyk. 32 år, 175 cm, 70 kg.
Stinger - arenans minsting och hemliga vapen. Cajsa Nilsson. 34 år, 161 cm, 59 kg.

Herrar
Toro - arenans något fåfänga Casanova. Ako Rahim. 26 år, 184 cm, 95 kg.
Prime - arenans rättrådiga och principfasta polis. Mikael Hollsten. 26 år, 189 cm, 92 kg.
Baron Samedi - arenans uppseendeväckande mystiker. Patrick Lessa. 29 år, 177 cm, 96 kg.
Hero - veteranen som är Gladiatorernas okrönte kung. Roddy Benjaminson. 42 år, 184 cm, 105 kg.
Wolf - arenans vilddjur. Binais Begovic. 28 år, 178 cm, 96 kg.
Tor - arenans jätte och ädle vilde. Mikael Spreitz. 47 år, 199 cm, 110 kg.
Phoenix - arenans showman och eldige dansare. Aris Denis-Sanchez. 38 år, 186 cm, 98 kg.
Pansar - arenans actionhjälte och tuffing. Peter Bláha. 33 år, 182 cm, 103 kg.

Det har bara varit ett avsnitt ännu och därför har jag ingen personlig favorit men det kommer jag ha så snart dessa gladiatorer börjar vissa sina personligheter i kommande avsnitt. Jag kommer definitivt sitta bänkad kommande lördagar framför TV4 och heja på de stackars utmanarna men framförallt Gladiatorerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar