2011-12-30

"En liten djävul" MILJÖBOV

så var det det här med att länka...

Se denna informationsvideo/reklam som handlar om att man inte ska äta jätteräkor eftersom det är så dåligt för miljön. Reklamen dök upp på tv och jag lyssnade faktiskt för en gångsskull och tyckte "det där..det där är bra reklam!" Enkel och rakt på sak som fångar ens intresse, mitt iallafall.
Miljöintresserad är jag, en smula iallafall. Jag bryr mig men vet inte riktigt vad jag ska göra men oftast handlar det om enkla saker som hjälper miljön till det bättre. Källsortering, kollektivtrafik, återanvändning, närproducerad mat, inte köpa ny kasse varje gång man handlar matvaror, motorbromsa och användning av lågenergilampor är några exempel på vad alla kan bidra med. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Just jätteräkan är en miljöbov, en av de världens största faktiskt. Så avstå från jätteräkan!

VIDEON "Anti Scampi":
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r9u6D2qGwXo



Här kan du läsa mer om det jag skrivit om:
http://www.naturskyddsforeningen.se/stod-oss/privat/gava/jatterakor/?gclid=CJ2N1bCUqq0CFSsvmAodWU5Tgw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar