2011-11-23

BREAKING DAWN part 1


Såg Breaking Dawn - part 1 i söndes med en cooling som hatar twilight-filmerna och en sötsak som kanske så småningom också kommer börja ogilla dem om inte den förstnämnda är tyst om det och alla "eye opening fact".

Jag såg den och har inte riktigt kunnat glömma den.
Jag var glad över att det hände lite mer men, fortfarande, det är en väldigt överdramatisk film baserad på ett par böcker av en kvinna som törstar efter dramatik, odödlig kärlek och annat omännskligt bortom vår värld. Där har ni det, det kan alltså bli en bra historia. Och egentligen är det nog det men all drama sätter lite stopp för det för mig för jag är trots allt inte 14 år längre och är trots allt inte mättad på mitt eget liv vilket skulle innebära att jag sökte spänning på annat håll - i Breaking Dawn.

Jag börjar nu i denna film se kärleken mellan Edward och Bella och jag har verkligen inget emot det övernaturliga (vampyrer och varulvar) utan det tycker jag om att se på film. Men jag kan inte riktigt få grepp om det överdramatiska om att Bellas liv är i fara hela tiden. Jag kan heller inte få grepp om triangelkärleksdramat som pågår. Jag blev väldigt äcklad av en magrad blodig Bella som fött barn, ligger död och Edward ger hjärtmassage - det var knappt att jag klarade av det. Jag kunde inte se sorgen över en förlorad kärlek eller det magiska med ett nytt liv, det var bara bisarrt.

Trots allt ska jag se nästa film (sista delen nämligen) och då kommer det nog hända ännu mer nytt och det kan bli spännande intriger och meningsfulla intressanta händelser då ingen längre har möjligheten att gå runt och oroa sig för Bellas ömtåliga liv.

Jag står alltså inte ut med filmerna men ändå måste jag följa seiren, och ändå skriver jag inlägg om "skiten" på min blogg (och då är det "inlägg" i plural). Man kanske kan säga att det är som någon sorts drog?





Detta var i söndes, som sagt. Efter det har jag jobbat, träffat älsklingen och skypat med en saknad vän borta i USA. Imorgon blir det (förhoppningsvis) fika med en pratglad finis, en studsig liten sötnos och en nyhemkommen och saknad snygging. På fredag blir det troligen en dejt med min s.k. playmate och samma nyhemkommna snygging. Can't wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar