2011-11-16

VAMPYRHYSTERI


Tvingar mig själv till att skriva ett blogginlägg...

Igår träffade jag Jenny och Bobbi. Det blev fika (som vanligt), Bobbi hade beslutångest och trilskades som en 5åring (som vanligt), men det var mysigt och roligt (som vanligt) och den här gången hade jag dragit med mig mah boyfriend (inte som vanligt). Efter fikan blev det en runda hem till mig för käk och film.
Eftersom jag, Jenny och Bobbi ska se Breaking Dawn - part 1 på bio denna söndag så tänkte vi friska upp vårt minne med Eclipse. Något Älsk och Bobbi ljudligt protesterade mot (med all rätt..)

Denna film, Eclipse, (eller för all del hela Twilight sagan) är faktiskt riktigt löjlig. Filmerna är ju baserade på böcker och handlingen verkar mer eller mindre vara skriven av en 14årig kär-i-kärlek tjej. Denna saga påstås handla om äkta och evig kärlek, den är så romantisk och kärleken är det viktigaste av allt. Jag är faktiskt en romantiker; jag tror på äkta kärlek till EN person som man kämpar för, finns det kärlek så finns det hopp. Men i denna löjliga och långtråkiga saga är Bella kär i BÅDE Jacob OCH Edward! Det kallar jag inte äkta kärlek och det är fullkomligt oromantiskt. Egentligen har hon nog bara förvirrat sig själv i sina egna komplicerade och kåta känslor. Jag tror att hon verkligen älskar sin vampyrpojkvän och har starka vänskapskänslor för Jacob men då hon är helt tänd på Jacobs vältränade kropp (mhmmm..) och att han läkte hennes sår efter Edwards svek så förväxlar hon dessa känslor som "kärlekskänslor". Jag tror att det andra alternativet skulle kunna vara att Bella egentligen älskar och är kär i Jacob då han får henne att skratta och allt det där som en del faller för vilket väckte känslor hos henne men hon har svårt att släppa Edward som hon känner dragning till eftersom han är en vampyr - de är ju uppenbarligen inbjudande och attraherande. Behöver jag ens skriva om hur långtråkiga filmerna är och att det är svårt att skilja de åt då det bara händer samma sak om och om igen?

I Eclipse förlovar sig Bella och Edward med varandra, Bella kysser Jacob, hon älskar båda men hon älskar Edward MER(???). Hade det varit min pojkvän som kysst en annan tjej och sedan sa "jag älskar henne. men jag älskar dig mer. vill du gifta dig med mig?" då hade han fått nöja sig med sitt andrahandsval för jag hade bett honom att dra åt helvete. Visst att jag hade varit "nummer 1" men det ska fan inte ens finnas en tvåa! Inte i min verklighet...

En annan sak som jag tänkt på när det gäller vampyrer, som är värsta heta blodsugande sexsymbolerna, är hur det faktiskt funkar när de har sex. Med tanke på att vampyrer saknar blodflöde av alla slag så är stånd helt omöjligt att uppnå. Värt att tänka på... Att vampyrer sen är iskalla är också ett minus kan jag tänka mig, så varifrån kommer det att vampyrsex är hett? Det lär vara stelt, kallt och slappt(?), kan jämföras med nekrofili.. Å andra sidan så existerar ju inte vampyrer. Och dagens människor är inte riktigt kloka som åtrår det jag precis beskrev.

jag var tvungen att ventilera mina tankar kring denna hysteri kring Twilight-filmerna och den mainstreama förkärleken till vampyrer som pågår vilken märks i dessa dagar. Missförstå mig inte; förrut var jag väldigt fascinerad av vampyrer men så började hysterin och vampyrer förlöjligades, i mina ögon iallafall. Ska bli spännande att se Breaking Dawn dock då det faktiskt kommer (ÄNTLIGEN!) hända något! Bobbi kommer dock inte gilla det, han kommer bli lite ytterligare plågad på söndag med en överdos av överdriven kärlek, intriger och tonårsnonsens.. mohaha.

Jag kanske borde bli filmrecensent? Kommentera, analysera och förmedla sina åsikter om det viktiga här i livet; filmer!



Idag har jag jobbat hela dagen (och gått runt och varit jättekär!) efter 5 timmars sömn så är rätt slutkörd men jag ska träna ikväll och längta till imorgon. Mys och prat med H. då!

;*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar