2011-11-20

queen on the dancefloor


lördag

Vi började kvällen i Åhus hos en kompiskompis för att förfesta. Som omväxling så drack alla på egen hand och vi spelade inga suparspel men det var trevligt ändå eftersom alla var så sociala. Eftersom vi saknade musik och MTV bara hade seirer så slutade det med att vi satte igång RIX FM, som faktiskt lyckades pricka in en del partylåtar.
Framåt kvällen började vi ändå spela, det blev "Jag-har-aldrig". Jag drack på som vanligt och eftersom det var en del nya människor så blev det intressant för en gång skull. Helt plötsligt så skulle bussen gå om 10 minuter så vi som skulle med den fick bråttom.
Väl i stan drog vi till Hessle för att shota. När jag sedan stod utanför och väntade på mina vänner kom det fram en kille till mig som ville leka en sorts gissningslek. "Var är jag ifrån?", "Vad heter jag?" "Hur gammal är jag?". Han hette alltså Bernt...
Jag och tjejerna drog vidare till Depå, ungefär det enda utestället som man kan dra till om man inte fyllt 20 ännu. Inne på Depå var det jävligt bra musik så jag och Fanny dansade loss hela kvällen. Det kryllade dock av fejkade människor som smygit sig in på minst lika fejkade leg, vilket stör mig! Efter årsskiftet är det jag som inte går ut på ställen där det vimlar av massa 93or eller 94or.
Jag och Fanny köpte cider och satte oss ett litet ögonblick. Mannen som satt i samma bås som oss fick äran att ta ett foto åt oss. Eftersom han var satt ensam tyckte vi synd om honom och började prata med honom. Han var från Grekland och kunde ingen svenska och väldigt lite engelska men vi drog upp honom på dansgolvet bara för att man inte kan sitta ensam på en nattklubb. Vi stod med honom en stund men sen skulle vi vidare och när hans lille vän dök upp vid hans sida tänkte vi att det var dags. Det slutade med att mannen följde efter oss resten av kvällen, stod på ett litet avstånd men befann sig där. Är man trevlig så har man alltså en stalker för resten av kvällen. Vad har vi lärt oss här?
Vid tre lämnade vi besviket nattklubben, vi hade gärna kunnat festa hela natten och morgonen och började precis känna den eftersträvade buzzen.

Det var så roligt som det kan vara när man drar ut i Kristianstad, där alla är buksvågrar och buksystrar. Nästa gång blir det Malmö.

Det blev den svarta kjolen med dragkedja och den mörkblå tröjan över. Sotade ögon, ofcourse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar