2011-11-14

DRÖMMARNAS STAD

Helsingborg är länge varit min framtida hemstad (vi snackar avlägsen framtid) men nu börjar jag känna lite starkare för Göteborg som också alltid varit en favorit. Det finns helt enkelt fler fördelar till att bosätta sig där såsmåningom än att flytta till Helsingborg. Jag kan nämna några av anledningarna till att jag funderar på just dessa två storstäder; för det första så är göteborgarna överlag trevligare än helsingborgarna, båda är vackra städer vid havet - hbg har å ena sidan en underbar strandpromenad. Det är iallafall de två "borgen" i mitt hjärta som gäller! Kommer inte orka med att bo i en "håla" som Kristianstad där alla känner alla i resten av mitt liv. Jag måste få komma ut i världen (eh ah sverige..?) och skapa eget! Men det är som sagt en avlägsen framtid. Jag kommer inte flytta någonstans inom det närmsta året, jag har andra planer som ska utföras först ;)
Under tiden ska jag besöka Göteborg årligen, as always, och kanske tillochmed lite oftare då Petra, en av mina närmsta vänner, planerar på att flytta dit inom kort. Även Helsingborg ska fortsätta besökas under tiden av flera anledning; Väla, polaren Bobbi, fest och annat..


hursom, I'm gonna keep on dreaming! ... för now ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar