2011-11-30

stormsöndag

Tänka sig att det redan är onsdag... Snart helg (igen) då alltså!

I söndes var det stormvarning i södra Sverige. En del människor tar sånt här väldigt seriöst och håller sig inomhus (jag tillhör inte denna kategori) medan andra tycker att det "bara blåser lite". I söndes gjorde det mer än "bara blåste lite"! Egentligen förstår nog inte många hur allvarligt det egentligen kan bli med såna mäktiga vindar. Bara tanken på att ens hus, hela byggnader, fordon och gigantiska träd skulle kunna blåsa bort är skrämmande (även om det inte riktigt var SÅ starka vindar i söndes här i Skåne) och efter att ha envist gett sig ut i stormen, suttit i en busskur i en kolsvart omgivning och känt de starka vindarna, sett en robust lyftkran på 20m höjd ändra riktning pågrundav de kraftiga vindarna och åkt buss som gungat värre än en gummibåt i det mest populära surfarområdet Down Under så kan jag påstå att jag hyser en viss respekt för detta med väder och vind. Jag kände mig en aning dum som gav mig ut i stormen självmant men jag hade bestämt mig och är man kär så är man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar