2011-11-24

snilleblixt!

När jag stod där framför spegeln, stressad för att hinna med bussen, och med sminkborsten i högsta hugg snabbt svepandes först över paletten och sedan mina ögonlock fick jag en snilleblixt. Varför inte lägga ut bilder på mina sminkningar här på min blogg? Så bloggen får någon sorts fokus och inte förblir flummig - likt så mycket annat i mitt liv.
Jag brukar få kommentarer för mina sminkningar (även om det var ett tag sedan nu) och makeup är något jag verkligen tycker om att hålla på med. Det är kreativt och man blir ju om något snyggare! ;) Så varför inte dela med mig? Jag blev väldigt nöjd över min snilleblixt, faktiskt.

Lägger därför upp två bilder (något gamla) på två olika makeups.
Den ena är från en utekväll i september. Rosa skimmer, ljust inifrån och mörkare utåt.
..och den andra är en sminkning som jag hade på 3:3 förra året då temat var Into the Wild och jag skulle föreställa en tropisk fågel. Jag använde eyeliner och teatersmink för att få färgerna (gul, grön, blå) att smälta ihop.
Jag hoppas ni kan urskilja vilken som är vilken...




Nästa steg kan ju var att ta bättre bilder, men man ska ju börja någonstans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar